Kaikilla paikkakunnilla on oma olemuksensa. Se elää kyläläisten, vierailijoiden sekä ulkopaikkakuntalaisten mielessä, puheissa ja tarinoissa. Kyläbrändäys on tutkimusmatka, jossa selvitetään paikkakunnan syvin olemus ja selkeytetään, kiteytetään ja konkretisoidaan se brändi-identiteetiksi.
Leader Ravakan alueellisen brändäyksen hankkessa, oikealta nimeltään ”Place branding for rural development” -hankkeessa, on mukana kaksi alueellista yhteistyökumppania, Pyhämaan matkailuyhdistys ry sekä Rautilan-Irjalan kyläyhdistys ry, ja kaksi kohdealuetta, Pyhämaa Uudestakaupungista ja Rautilan kylä Vehmaalta.
Mitä paikalliset ovat mieltä kotiseudustaan?
Haastamme Rautilan ja Pyhämaan asukkaat pohtimaan paikkakuntien olemusta. Mistä olemme ylpeitä kotipaikkakunnissamme? Miten luomme kotipaikastamme houkuttelevan ja hyvän maaperän elää, asua ja vierailla myös tulevaisuudessa? Luomme hankkeessa paikallisten kanssa osallistaen ja asiantuntijoiden johdolla kahdelle pilotiksi valitulle kohdealueelle oman alueellisen brändinsä.
Hankkeen kokonaiskustannusarvio on 69 000 €, josta julkisen tuen osuus on 90 %
KANSAINVÄLISET KUMPPANIT
Ravakalla on hankkeessa kaksi kansainvälistä kumppania, yksi Ruotsista ja yksi Latviasta.
Dalälvarnas Utvecklingsområde, Ruotsi
Abulas lauku partnerība, Latvia
OTA YHTEYTTÄ:
Hankkeen yhteyshenkilönä toimii Juuliska Seikola
Ota yhteyttä Juuliskaan: 0447929001 juuliska.seikola(at)ravakka.fi
LUE ENGLANNINKIELINEN RAPORTTI KANSAINVÄLISESTÄ HANKKEESTA:
KYLÄBRÄNDÄYSBLOGI
Voit seurata hankkeen etenemistä ja muita mielenkiintoisia alueelliseen brändäykseen liittyviä tarinoita Leader Ravakan kyläbrändäysblogissa, mukaan lukien esimerkillisiä vieraskynäkirjoituksia kaikkialta Suomesta.
Blogista löydät vinkkejä ja ohjeita myös oman kyläbrändäysprosessin suunnitteluun ja toteuttamiseen!